Czy warto inwestować w reklamę podczas kryzysu

Aktualna sytuacja na świecie postawiła wiele firm w zupełnie nowej rzeczywistości. Cześć firm musiała ograniczyć swoją działalność, a niektórzy musieli ją wstrzymać lub całkiem zawiesić. Tymczasem w sieci nie brakuje artykułów zachęcających do tego, żeby właśnie teraz inwestować w reklamę swojej firmy. Czy to na pewno dobry moment na takie działania? Tak, zwłaszcza jeśli działasz w e-commerce.

Zamknięcie stacjonarnych sklepów i punktów usługowych sprawiło, ze wielu przedsiębiorców przeniosło się ze swoim biznesem do sieci. W najlepszej sytuacji byli ci, którzy sprzedaż online prowadzi już wcześniej, teraz musieli ją tylko zintensyfikować. Ci, którzy prowadzili wyłącznie sprzedaż stacjonarną starali się jak najszybciej wejść do sieci. Tak było chociażby z polską marką ziaja, która w obliczu nowej sytuacji zdecydowała się na uruchomienie sprzedaży internetowej.

Tylko, ze samo wejście do sieci to dopiero początek. Jeśli nie poinformujesz swoich klientów, że twoje produkty właśnie można kupić online nikt się o tym nie dowie. Jak im o tym powiedzieć? Jeśli prowadzisz kanały social media swojej firmy – możesz zamieścić tam komunikat. Ale dotrze on tylko do twoich obserwatorów, ewentualnie do ich znajomych. Jeśli nie masz takiego kanału – tym gorzej. Pomyśl, gdzie wszyscy szukają produktów i usług. W wyszukiwarce oczywiście. I to właśnie tam powinieneś się reklamować.

Kampanie google ads to narzędzie, które powinno cię zainteresować. Po pierwsze jest tanie – sam ustalasz minimalny budżet reklamowy, może to być nawet 100-200 zł. po drugie – kampanie google ads są bardzo elastyczne – uruchamiasz i zatrzymujesz je kiedy chcesz. Jeśli zależy ci na wypromowaniu tylko jednego produktu – również sprawdzi się idealnie. Jeśli na przykład masz chwilowe braki magazynowe lub nie nadążasz z ilością zamówień możesz kampanię wstrzymać i ponownie uruchomić wtedy, kiedy chcesz. Dodatkowym atutem jest to, że kampanie google ads działają od razu w momencie uruchomienia. Sprawdzą się idealnie w momencie, gdy zależy ci na szybkiej promocji swoich produktów lub usług. Jeśli chcesz wyjść z kryzysu obronną ręką wykorzystaj ten czas efektywnie i zainwestuj w google ads.